/

שומרים על הבית: הכל על מערכות מיגון לבית

רוצים להעניק לבני המשפחה שלכם תחושה של ביטחון? אתם צריכים לשקול להתקין מערכת מיגון ואזעקה בבית. במאמר הבא נסביר מהי מערכת אזעקה, למה היא חשובה לביטחון שלנו ומה חשוב לדעת לפני שמתקינים.

מהי מערכת אזעקה לבית?

מערכת אזעקה היא מערכת המורכבת ממספר רכיבים עיקריים: גלאים, לוח בקרה, פאנל מקשים, סירנות ומצבר גיבוי למקרים של הפסקות חשמל. תפקידה של המערכת הוא להעניק מיגון מלא בבית ולהתריע כאשר יש סכנת פריצה מבחוץ. באמצעות הגלאים השונים, המערכת מסוגלת לזהות תזוזות במרחב ולהתריע על כך באמצעות הסירנות. כיום יש מגוון רחב של מערכות אזעקה, בין השאר מערכות אזעקה קוויות, אלחוטיות, כלא המחוברות למוקד אבטחה ועוד.

מערכת אזעקה ביתית – למה זה חשוב?

בראש ובראשונה מערכת האזעקה הביתית נועדה על מנת להעניק ביטחון לדיירי הבית. במיוחד אם אתם גרים בבית פרטי מבודד ויש לכם ילדים קטנים, אתם צריכים לתת להם את ההרגשה שהם חיים במקום בטוח מבלי לחשוש מפריצות. אגב, כיום יש לקוחות שמתקינים אפילו מערכת דמה, כך שמספיק שהפורצים מזהים את הגלאים או מצלמות האבטחה, הם פשוט בורחים ומעדיפים למצוא לוקיישן אחר לפריצה.

אלו סוגי מערכות אזעקה קיימים?

יש שני סוגים עיקריים של מערכות אזעקה, קווית ואלחוטית. מערכת האזעקה הקווית נחשבת לאיכותית יותר, לאור העובדה שהיא לא מושפעת מהפרעות בקליטה. בנוסף, היא עמידה לאורך זמן ביחס לאלחוטית, כך שאתם יכולים להיות שקטים ורגועים לאורך שנים. עם זאת, החיסרון שלה בא לידי ביטוי בחיווט הקווי שדורש הכנה מוקדמת של התשתית ובחציבה בקיר. בתוך כך, היא מתאימה במיוחד עבור מי שנמצא בשיפוץ כולל של הבית או בנייה של בית חדש.

מערכת האזעקה האלחוטית מתאימה במיוחד עבור מי שלא רוצה להיכנס לפרויקט מורכב של חציבות בקיר. המערכת הזו אמנם חשופה יותר להפרעות בקליטה ודורשת יותר תחזוקה שוטפת, אך עם זאת כיום ניתן למצוא מערכות אלחוטיות שלא נופלות מאלה הקוויות. אגב, אם אתם מתלבטים באיזו מערכת לבחור, תמיד תוכלו ללכת על המודל המשלב בין שתי הטכנולוגיות.

אילו גלאים כדאי להתקין?

יש שני סוגים של גלאים, פנימיים וחיצוניים. הגלאים הפנימיים מיועדים לפנים הבית ואילו הגלאים החיצוניים מיועדים לבתים שבהם יש מרפסת או חצר. בנוסף, הגלאים נבדלים באמצעות אופי הפעולה שלהם. לדוגמא, גלאי נפח מזהה תנועה באמצעות שינויים בטמפרטורה ואילו גלאי וילון מותקן בפתח החלון ומזהה חדירה אל המרחב. ההמלצה שלנו עבורכם היא להתקין מערכת הגנה היקפית מבחוץ שתתריע מבעוד מועד על הפריצה. בנוסף, מומלץ להתקין גם גלאי וילון שיאפשרו לכם להסתובב חופשי בבית מבלי שהאזעקה תפעל.

מה חשוב לבדוק לפני שמתקינים מערכת אזעקה?

לפני שאתם ממהרים להתקין מערכת אזעקה, אנחנו ממליצים לכם לבחור בחברה ותיקה ומנוסה, כזו שיש לה מוניטין של שנים בתחום. לכן, אנחנו ממליצים לכם לאסוף כמה שיותר חוות דעת וביקורות על החברה, אחרי הכל אתם צריכים לוודא שהיא מקצועית, עומדת בזמנים וכמובן גובה מחיר הוגן עבור השירות. בנוסף, ודאו מראש כמה שנות אחריות אתם מקבלים על מערכת האזעקה ומה היא כוללת. את האחריות דרשו כמובן לקבל בכתב, על מנת שתהיה לכם כתובת ברורה לפנות אליה במקרה של תקלה.

לסיכום, אין ספק שאם אתם רוצים להעניק לבני המשפחה שלכם תחושה של ביטחון בבית, אתם צריכים להתקין מערכת מיגון ואזעקה שתגן על הבית מפני פורצים. אנו ממליצים לשלב שירותי מוקד צופה וסיור שייתנו מענה מידי בשעת חירום ויתפעלו את האירוע.

מערכות מיגון לבית

    צרו עמנו קשר עוד היום




    נגישות