/

מהו גלאי אינפרא אדום? הכירו את המכשיר ששומר עליכם מפריצות לבית

גלאי אינפרה אדום מוזן במתח על ידי מערכת אזעקה ועל כן אינו מתפקד כיחידה חשמלית עצמאית, בשונה מגלאי אש להתקנה מול הכיריים במטבח. בעוד אשר האחרון מגלה שריפות, כלומר מבחין רק בטמפרטורות הגבוהות ביותר, גלאי אינפרה אדום מטפל בכל גוף חם הנמצא בתנועה, ועל כן הוא כשיר לגילוי פריצות. על מנת שלא לזהות חתולים וציפורים כגורמי פריצה יש לכייל אותו ולהתאים אותו לצרכי האבטחה של בית הלקוח. כשמשייכים גלאי אינפרה אדום למערכת – חשוב להבחין בין 2 סוגי גלאים עיקריים, פסיביים ואקטיביים.

גלאי אינפרא אדום פסיבי

גלאי זה הוא גם המשדר וגם המקלט באותו מכשיר. הגלאי קולט גוף חם בתנועה, משדר זרם חשמלי המעיד על גילוי, וזה – מפעיל בתורו אמצעי תגובת מערכת המשויך אליו, כמו אזעקה או חייגן שקט לחברת האבטחה. גלאי זה משמש בתוך הבית, או ליד חדרים עם פוטנציאל פריצה ושוד כמו חדרי כספות או חדרי כניסה לבית.

גלאי אינפרה אדום מוקד שליטה

גלאי אינפרה אדום אקטיבי

גלאי זה מכיל יחידת משדר ויחידת מקלט נפרדות. הן מותקנות בשני צדי חלון מרפסת שמש. מטרת הגלאי היא ליצור אלומה בין המקלט למשדר על מנת שזו תלכוד פורת המנסה להשתחל למרפסת שלכם מהפנטהאוז למעלה באמצעות חבל. יחד עם זאת, נהוג להשתמש בגלאי זה גם בקומות נמוכות כאשר הפורץ מתכנן להגיע בטיפוס מהמדרכה שממול הבניין. בשני המקרים האלומה לוכדת את רגלי הפורץ ומתבצע דיווח למערכת האזעקה. גלאי זה נהוג להתנות עם גלאי פסיבי שיורכב בכניסה למרפסת השמש בשער הכניסה אליה. אם הגלאי האקטיבי פועל, הגלאי הפסיבי גם יפעל על מנת לזהות את הפריצה.

כיול הגלאים וקביעת דגמיהם בבית הלקוח

פעולה זו נעשית בידי צוות אפיון מקצועי מטעם חברת אבטחה. מאד חשוב לבחור בחברה בעלת אוריינטציה בתכנון מערכות אזעקה ביתיות, קיום הנחיות סוקר של חברות ביטוח והכנסת שינויים בהתאם לעדכוני התקן למערכת אזעקה. מומלץ לבחור בחברה שתספק מענה אבטחה יעיל במקרה של פריצה ותדאג לחסוך גם בעלויות החשמל בבחירת ספק הכוח של המערכת ורכיבי הרחבת האזורים במערכת. בכך, תוכלו להבטיח עבודה בתנאים הטובים ביותר לבתיכם.

    צרו עמנו קשר עוד היום




    נגישות