/

רגע לפני השיפוץ

רגע לפני השיפוץ, מתכננים את מערכת המיגון בצורה נכונה ומונעים טעויות יקרות!
איך ? כמה ולמה? כל הפרטים בכתבה הבאה


משפצים או עוברים לבית חדש?  לפני שאתם סוגרים את השיפוץ עם האדריכל/מעצב , כדאי שתדעו שתכנון נכון של מערכות המיגון יכולה לחסוך לכם הרבה עלויות וגם כאב ראש.

מעבר לשיפור האסתטי בנראות הבית חשוב שתזכרו לשים דגש על נושא הבטחון ובחירה נכונה של מערכות המיגון העתידיות כגון מערכת אזעקה, מצלמות אבטחה, גלאים, מרכזיה ועוד – כל אלו דורשים התקנה מקצועית של מומחה בתחום שיידע גם כיצד לשמור על האסתטיקה של הבית . לא תרצו שאחרי התכנון המקיף תגלו שצריך להעביר תעלות בשביל הכבלים ועוד הפתעות בלתי צפויות שיכלו להימנע בתכנון ובייעוץ נכון עם מומחה מיגון.

כאשר מדובר בביטחון אישי והגנה על הבית ועל יקרינו לא כדאי לקחת סיכון, לכן אנו ממליצים לפנות לגורמים מקצועיים ולחבר יועץ מיגון מומחה לתכנון מערכת המיגון הנדרשת. בכתבה הבאה נראה מהן הדרכים הנכונות שיעזרו לכם ולכן לבנות מערכת מיגון לבית באמצעות יועץ מיגון מקצועי. יועץ המיגון חייב להיות מקצועי ובעל ניסיון רב, יתרה מזאת עליו להכיר את החוקים ואת התקנות הנהוגים בחוק. כמו כן יועץ מיגון מתכנן עבורכם את המרחבים המוגנים בפרויקט על פי הדרישות והתקנים המחמירים הקבועים בחוק תוך כדי שמירה על אסתטיקה. חשוב לציין שהדבר נעשה בשיתוף פעולה מלא עם אדריכל הפרויקט. 


התקנת מערכת גילוי אש

לכולנו יש חשש כלשהו מכך שתפרוץ שריפה בבית – מובן שהחשש העיקרי הוא מפגיעה פיזית, אבל ישנו גם חשש שתאבדו רכוש יקר. הפתרון הטוב ביותר כדי להפיג את החששות הללו הוא להתקין מערכת גילוי אש. באמצעות המערכת אפשר לגלות את השריפה כבר בשלביה הראשונים, כך תוכלו לכבות אותה או לצאת מהבית לפני שתיפגעו. חשוב לציין שישנם סוגים רבים של מערכות לגילוי אש, לכן צריכה להיות התאמה לסוג הבית- פרטי או בית משותף. במקרים רבים אפשר לנצל את השיפוץ כדי לשדרג את מערכת גילוי האש. ראוי לציין שבשנים האחרונות היו התקדמויות רבות בתחום, לכן גם אם התקנתם מערכת מתקדמת לפני כעשר שנים, יש סיכוי סביר לכך שהיום תוכלו להתקין מערכת מתקדמת ביותר שתספק לכם מעטפת הגנה רחבה יותר.

מערכת נוספת שצריך להתקין היא גלאי הצפה- תפקידה של המערכת הוא לספק התרעה בזמן אמת על הצפה, במקרי הצפה רבים כל עיכוב יכול לגרום לנזקים משמעותיים למבנה ולרכוש, לכן לא כדאי להתפשר על בחירת גלאי ההצפה. ראוי לציין שניתן להתקין את גלאי ההצפה בכל מקום בבית. ניתן לחבר אותו לחשמל או להפעיל אותו באמצעות סוללות (אפשרות פחות מומלצת).


מערכת אזעקה

חלק קריטי ממערכת המיגון היא מערכת האזעקה  -ישנם שני סוגים של מערכות אזעקה- הסוג הראשון הוא מערכת אזעקה קווית- על מנת להתקין אותה יש צורך בתכנון קפדני הכולל השחלת חוטים וכבלי תקשורת, השאיפה היא למנוע חוטים גלויים שיכולים להיתלש ולפגוע באסתטיקה של הבית. המערכת זקוקה לחיבור לרשת מאובטחת או לחיבור לרשת הקווית של האינטרנט.
הסוג השני הוא מערכת אזעקה אלחוטית- תפקידה הוא להתחבר לנקודת הקצה באמצעות תקשורת סלולארית, כך היא יכולה להתחבר למוקד האבטחה ולספק התרעות בזמן אמת.
בימינו מדובר באמצעי בטיחות שכל בית בישראל צריך אותו. הדבר נכון במיוחד לתקופה האחרונה שבה ישנה עלייה בכמות הפריצות וירידה בהרגשת הביטחון האישי.

כמו כן חשוב לקבל החלטה אם אתם מחברים את מערכת האזעקה למוקד אבטחה וסיור שייתן מענה בשעת חירום ואתם לא תצטרכו להתחיל לחשוב מה עושים בשעת חירום. המוקד המבצעי עובד 24/7 ותפקידו לספק מענה מיידי בעת קבלת ההתרעה ממערכת האזעקה. ברגע שישנה התרעה, המוקד נכנס לפעולה ומפעיל נוהל חירום, שיחה עם הלקוח או עדכון אנשי חירום רלוונטיים, שליחת צוות סיירים וכוחות בטחון נוספים במקרה הצורך.

רצוי להתחיל את תכנון מערכת המיגון עוד בשלבים הראשוניים של התכנון האדריכלי, כך יהיה אפשר ליצור מערכת יעילה שמתאימה לצרכי הבית והסביבה. זהו אחד מהתפקידים החשובים ביותר של יועץ המיגון, הוא יוכל לסייע לכם לבחור מערכת מיגון שגם תתאים לתקציב שלכם וגם תספק לבית או לעסק הגנה מלאה.

לסיכום, במאמר זה ראינו את החשיבות של בחירת יועץ מיגון מוסמך ומנוסה, בעזרתו תוכלו לחסוך כסף  והמון כאב ראש על התקנות עתידיות. בנוסף כך תוכלו לשמור על הנראות האסתטית של הבית לאחר השיפוץ ללא התפשרות בנושא הבטיחות.

רוצים לתאם פגישה עם יועצי המיגון של מוקד אמון? לחצו כאן

    צרו עמנו קשר עוד היום




    נגישות