/

מצלמות אבטחה לעסקים – כך תבחרו בדגמים המתאימים ביותר

מעוניינים לבחור מצלמות אבטחה בעצמכם ולעשות את זה נכון? כאן נמצא כל המידע שיסייע לכם להגיע למצלמות האיכותיות ביותר עם ידע אישי. כאן תוכלו לדעת אם החברה אצלה קניתם את המצלמות מכרה לכם התקני בקרה המתאימים לבית העסק שלכם.

מערכות מצלמות אבטחה – חיבורים ותמסורת

החיבור של מצלמות אבטחה יכול להתבצע באמצעות כבל וידאו (BNC), כבל רשת או אלחוטי. התמסורת יכולה להיות במעגל סגור או דרך האינטרנט. במעגל סגור – ניתן לצפות במצלמות רק מהמקלט הישיר שלהן. מצלמות דרך האינטרנט לא יכולות להיות מוגדרות 100% מעגל סגור מתוקף כך שהן ברשת, אבל מאד מאובטחות. הכניסה לאתר התוכנה שלהן מותנה בבידוק ‘רשתי קפדני ובחומת אש ווירטואלית קשה לפיצוח. עם מצלמות אלה תוכלו לבדוק מה קורה במבנה כשאתם רחוקים באמצעות אפליקציה ייעודית.

מצלמות אבטחה לבתי עסק

עדשת המצלמה – כל תאפיינו אותה

יש לבחון את המקום בו תרצו להציב את המצלמה ולהשוות אותו לשטח שאתם מבקשים לתעד באמצעות מדידת המרחק. חשוב להבין מה מתעדים: גוף דומם, גוף בתנועה, אנשים במרחב נוף מסוים, או אחר. בהתאם לכך יש לבחור את אורר המוקד המתאים. אורך מוקד של 25-40 מ”מ יתאים אם אתם מבקשים לתעד את הסביבה הקרובה, כניסה לתוך מבנה למשל. אורך מוקד של 40-80 מ”מ יתאים לתיעוד גופים מרוחקים: עוברי אורח שנמצאים רחוק מהמבנה, לוחיות רישוי של מכוניות, וכד’.

צמצם למצלמה – האם נדרש, וכיצד מאפיינים

ישנן מצלמות שאין צורך בצמצם עבורן בשל היותן בסביבה חשוכה. בסביבה בה יש ריכוז גבוה של אור, ובמיוחד אם זו סביבה שחשופה לאור טבעי מהשמש, ישנו צורך בצמצם. במקרה כזה רצוי שהוא יהיה אוטומטי ויאפשר שליטה טובה באור שפרוס על התמונה.

חיישן המצלמה – במה הוא תלוי

ראשית כל יש לאפיין את גודלו של החיישן, 1/3″ למבנים בגודל ממוצע ו- 1/2.5″ למבנים גדולים. גודל החיישן קובע את רמת ריכוז האור בכל יחידת שטח בתמונה ואת גודל המרחק בין יחידת פיקסל לרעותה ביחס ישר. המשמעות של נתונים אלה היא רמת בהירותה ופרטיה של התמונה. חשוב לבחור גם סט צבעים נכון בחיישן, בפורמט CMOS ליצירת מרקם צבעים בהיר ו- CCD ליצירת מרקם צבעים בעל ניגודיות גדולה יותר.

מעבד התמונה – רכיבי העיבוד של התמונה

רכיב זה קובע כיצד התמונה שלכם תיראה. את המעבד חשוב לבחור בהתאם לתכונות הפיזיות בשטח. סביבה חשוכה בה יש הבזקים של אורות (למשל פנסי מכוניות ופנסי עיר בלילה) מצריכה מעבד HLC לצילום בצבע, ללא שחור, של אנשים שבאים במגע עם ההבזקים הללו. אם מדובר בצילום אובייקט ספציפי בכזו סביבה (למשל לוחית רישוי) מומלץ להשתמש במעבד WDR. כאשר הצילום מתבצע בשמש של הבוקר והצהריים והוא מיועד לתיעוד נכנסים לרחבות כניסה, רצוי להשתמש בדיוק בתכונה ההפוכה, BLC, פיצוי אור אחורי.

    צרו עמנו קשר עוד היום




    נגישות