/

מצלמות אבטחה זעירות ונסתרות – שאלות ותשובות

מצלמות אבטחה בעלות גודל קטן אשר מתעתע בעוברי אורח ולא חושף שהן קיימות. על אף גודלן הקטן הן מספקות תיעוד ברמה הנדרשת ללקוח בהתאם לתכונות העדשה, החיישן וכמובן מעבד התמונה. מצלמות נסתרות זעירות לרוב ייקראו גם מצלמות כפתור. המצלמה נראית כמו כפתור של חולצה. היחידה העגולה מכילה על גביה את כל הרכיבים האלקטרוניים של מצלמת האבטחה כאשר החלק העגול הקדמי הוא העדשה, ומאחוריה – מעגל חשמלי מוסתר המבטא את מעבד התמונה.

לאלה מטרות יש לבחור מצלמות אבטחה נסתרות?

כאשר אתם לא מעוניינים שהשוהים במבנה שלכם או שבחזקתכם יידעו שישנה מצלמה במקום. ייתכן כי מטרת המצלמה היא חקירה לצורך זיהוי אנשים מסוימים ולכן איש מהם לא צריך לדעת שהיא ישנה. ייתכן כי ישנו חשש להשחתה של המצלמות כשאינכם משגיחים ואתם רוצים לשמור עליהן ולהגן מפני כך. בגדול, בכל סביבה בה קיים חשש שכזה מומלץ להצניע את אמצעי התיעוד באמצעות בחירת מצלמה נסתרת לכל מקום אותו מבקשים לתעד.

מצלמות אבטחה זעירות

כיצד יש לבחור את רכיבי התיעוד של המצלמה הזו?

עדשה – על פי אורך המוקד. אורך מוקד במצלמה בדרך כלל משתנה באמצעות ZOOM IN OUT. חשוב לבחור בכזו שהערך של אורך המוקד מופיע בה. אם המטרה היא לצלם אובייקט ממרחק – יש להעדיף טווח של אורכי מוקד גדולים. או המטרה היא צילום מרחב קרוב – אורכי מוקד קצרים הם הפתרון.

חיישן – ברוב צרכי האבטחה יהיה בגודל 1/3″. במיעוט המקרים, ובמיוחד כשמדובר באזורים גדולים יידרש חיישן 1/2.5″. חשוב להתמקד ברזולוציה הנכונה לכם ובריכוז עוצמת האור בכל יחידת פיקסל. יש להתייחס גם למרחק של כל יחידת פיקסל מרעותה. ריכוז אור גבוה ומרחק גדול יניבו תמונה איכותית עד כדי זיהוי פנים של אנשים ופריטים שונים. ריכוז אור נמוך ומרחק פיקסלים קצר יגררו תמונות בסיסיות לצרכי תיעוד תנועה בלבד.

כיצד יש לבחור את רכיבי העיבוד של מצלמת האבטחה?

רכיבי העיבוד של מצלמות ייבחרו אך ורק עפ”י סביבת הצילום. בחושך מוחלט בוחרים מצלמת IR (אינפרה אדום). בחושך לא מוחלט, עם מעט תאורה, HLC היא התכונה שצריכה להיבחר: פיצוי אור בחושך. אם בוחרים לצלם לוחיות רישוי לש מכוניות יש לבחור במעבד WDR, או להסתפק בגרסה הפשוטה שלו BLC אשר טובה בעיקר לתיעוד פני אדם הנכנס תחת השמש למבנה. במקרה כזה קיימת סכנה שהשמש תיצור תמונה שחורה. ה- BLC שומר על הצבעים המקוריים של זיו פניו.

    צרו עמנו קשר עוד היום




    נגישות