/

כל מה שצריך לדעת על בחירת מערכות אזעקה לבית

מעוניינים לדעת כיצד בוחרים מערכות אזעקה לבית? מאמר זה יסקור את מבנה מערכת האזעקה הביתית. חשוב לציין כי הוא לא יכול להוות תחליף לאפיון רשמי מטעם חברת אבטחה בכפוף לתקנים, אך הוא מספק מעט פרספקטיבה שתסייע לכם להבין, בקווי מתאר כלליים, מה המערכת שלכם צריכה בשביל לספק לבית הגנה מפריצות.

בחירת הגלאים

את הגלאים של מערכות אזעקה לבית יש לבחור בהתאם למיקומים אסטרטגיים בהם יש להציבם. אם יש לכם מרפסת שמש בקומה אחרונה, מומלץ לשים שם גלאי אקטיבי שילכוד את הפורץ בשעה שהוא יורד מהגג באמצעות גלישה בחבל. במקביל, יש להתקין גלאי אינפרה אדום פסיבי ביציאה לכיוון הדירה על מנת להבטיח מימוש מלא של כל אמצעי הגילוי. מומלץ לשים גלאי בחלון ללא מרפסת שמש אם הוא נמוך מאד, בקומה 0-2 בבניין. גלאים חשוב להציב גם באזורים כמו חדר האמבטיה או הג’קוזי (גלאי הצפה), גם בחדר כספות (מכלול כספת). בחדרי הכניסה לבית יש להציב גלאי אינפרה אדום ובדלת עצמה גלאי מגנט קל. אם יש שער לבית, יש להציב בו גלאי מגנט חצי כבד או כבד בהתאם לעובי השער. על פי מאפיינים אלו ניתן לסכם את כמות הגלאים. אל תהססו להוסיף גלאים נוספים ליצירת התניות ושיפור מערך האבטחה. בית של 3-4 חדרים מגיע בדרך כלל לכ- 32 גלאים.

מערכת אזעקה לבית

בחירת כרטיס המערכת

כרטיסי הפיקוד של מערכות אזעקה לבית צריכים להיבחר בהתאם לכמות הגלאים שחושבה בפרק הקודם. בנוסף, חשוב לבחור לוח מקשים המאפשר דריכה חלקית של המערכת. בדרך זו תוכלו להסתובב בחדרי הבית בלילה כשהמערכת דרוכה מבלי שהיא תגלה פריצה בזמן אמת. כשקמים בבוקר ועומדים לעזוב את הבית ניתן להחזיר שוב את המערכת כולה למצב דריכה. במידה והכרטיס מכיל פחות גלאים ממה שחישבתם, יש לעיין בשם הדגם שלו. אם מדובר בכרטיס 832, זה אומר שהוא מתאים ל- 32 גלאים בסך הכל, ו- 8 מתוכן יכולים להתחבר למערכת ישירות (היתר על כרטיס הרחבה).

בחירת אמצעי תגובות המערכת

במידה ויש לכם חצר או מגרש, מומלץ להציב בו אזעקה חיצונית. בתוך הבית משתמשים בסירנה פנימית או בחייגן שקט שידווח למוקד בעת ניסיון שוד ללא ידיעת הפורץ. חשוב להתייעץ עם חברת המיגון שלכם בטרם גיבוש בחירת מערכות אזעקה לבית.

    צרו עמנו קשר עוד היום




    נגישות