/

כיצד לבחור מצלמת אבטחה אלחוטית לבית ולמבנה?

מצלמת אבטחה היא אחד מההתקנים שמאד חשוב לדעת כיצד בוחרים. בשונה מהתקנת גלאים ומערכות אבטחה, שלרוב כפופים להנחיות סוקר של חברות הביטוח, במצלמות אבטחה אתם כבעלי חזקה על מבנים צריכים להיות יצירתיים; עליכם להגיע למסקנה האם התכנית שחברה מסוימת מציעה לכם תסייע או לא תסייע בידכם לספק בקרה ויזואלית איכותית על המבנה שברשותכם. במאמר זה נסקור 5 תכונות בסיס של מצלמות אבטחה ונבדוק את טיב התאמתן.

תשתית חיבור המצלמה

מומלץ לבחור בתשתית חיבור אלחוטית אשר תחסוך חציבה ותאפשר למצלמה שלכם לתקשר עם המקלט המרכזי בקלות באמצעות ווייפי מאובטח. לתשתית חיבור המצלמה השלכות לא רק על ההימנעות מכבלים חשמליים אלא גם למהירות התמסורת בין המקלט למצלמה, שידועה כמהירה ומספקת למפעיל תחושת יציבות כאשר הוא מבקש לשלוף תכנים מהמקלט או לאפיין הגדרות דרכו.

מצלמת אבטחה אלחוטית

עדשת המצלמה

העדשה של המצלמה מאופיינת על ידי אורך המוקד שלה. אם הוא גדול, הוא יכול לקלוט עצמים מרוחקים ולהתמקד בהם. אם הוא קצר, הוא יכול לצלם רק את הסביבה הקרובה, ללא מיקוד, אלא תוך צילום כל המרחב. לכן, בחירת אורך מוקד נכון של מצלמת אבטחה אלחוטית תלויה במרחק מהסביבה המצולמת וברוחב שברצונכם לצלם. לדוגמה, צילום לוחיות רישוי ידרוש בדרך כלל אורך מוקד ארוך לצילום אובייקטים. צילום כניסה לבית/לבניין יצריך אורך מוקד קצר המתמקד ברחבות כניסה.

בחירת הצמצם

מצלמות אבטחה עשויות לעמוד עם עדשה חשופה ללא צמצם, אך לעתים הוא נדרש כחלק מדרישות האבטחה. למשל כשמצלמים סביבה חיצונית חשופה לשמש מקובל להתקין צמצם אוטומטי מסוג P-IRIS או להשתמש בצמצם ידני אשר מופעל על ידי הלקוח בהתאם לרמת ההחשכה או האור השוררים בחוץ.

בחירת החיישן

את החיישן מאד חשוב לדעת לאפיין היטב. ראשית כל, האם סל הצבעים שלכם צריך להיות בהיר במרקם CMOS, או כהה יותר, בפורמט CCD? היתרון של הראשון הוא ביצירת תמונה עם בהירות ברמה גבוהה ושל השני מתבטא בעיקר בניגודיות. שנית, חשוב להצביע על גודלו של החיישן. ברוב מצלמות האבטחה יהיה זה חיישן של “1/3 ולעתים במרחבים גדולים יותר “1/2.5. גודלו של החיישן מצביע על פריסה אפקטיבית יותר של אור בכל נקודה בתמונה, וגם על מרחק גדול יותר בין כל יחידת פיקסל למשנתה.

מעבד התמונה במצלמה

המעבד קובע מה המצלמה עושה פיזית, מפני אלו כשלים היא נועדה להתגונן, ומה עליה לספק בתמונה הסופית. לדוגמה, צילום לוחית רישוי יצריך מעבד HLC, צילום תמונת צבע שנעשה בחושך. צילום אנשים נכנסים למבנה בשמש תוך ביטול הצללות שחורות יצריך BLC (פיצוי אור אחורי).

    צרו עמנו קשר עוד היום




    נגישות