/

גל הפריצות לעסקים בתקופת הקורונה

תקופת הקורונה היא תקופה מאתגרת מאד עבור כולנו, ובמיוחד עבור מי שיש בבעלותו עסק. מעבר לעובדה שבעלי העסקים נאלצים להתמודד עם ירידה בהכנסות, הם מתמודדים גם עם תופעה מטרידה לא פחות, פריצות לעסק. במאמר הבא נביא קצת נתונים על התופעה המטרידה ונסביר איך אתם, כבעלים של עסק, יכולים להגן עליו מפני הפריצה הבאה.

גל הפריצות לעסקים בתקופת הקורונה

פריצות לעסקים בתקופת הקורונה

בשנתיים האחרונות משרד הבריאות שינה את ההנחיות בצורה תכופה ביותר, והדבר משפיע באופן משמעותי ביותר על בעלי העסקים. לא מעט עסקים נאלצו לסגור ומי שכבר שרד, נאלץ ללכת בין הטיפות, בין השאר בתקופות של סגרים, הגבלות התקהלות ועוד. מדובר במיוחד בעסקים שלא נחשבים לעסקים חיוניים ולא רשאים להמשיך לעבוד גם כשיש שינוי בהנחיות.

בתוך כך, במהלך תקופות הסגרים חוו לא מעט בעלי עסקים פריצות לעסק שלהם. אנחנו מדברים בין השאר על פריצות למפעלים, חוות חקלאיות ואפילו עסקים קטנים שנמצאים ממש ברחוב המרכזי. תופעה מטרידה נוספת היא פריצה לרכבים, תוך שהפורצים מנצלים את העובדה שהרכבים עומדים בחניה.

קצת נתונים על פריצות לעסקים

לצד הירידה המובנת בפריצה לדירות, חלה עלייה בשיעור הפריצות לעסקים שנותרו סגורים בתקופת הקורונה. אם בוחנים את שנת 2021, שהיא למעשה שנת קורונה מלאה, ניתן לראות כי רוב מקרי הפריצות לעסקים התבצעו באמצעות כניסה דרך החלונות, ואפילו דרך דלתות שנשארו פתוחות לרווחה ולא נעולות. אורך פריצה ממוצע הוא 25 דקות והפורצים בחרו לבצע את זממם בשעות הבוקר או אחר הצהריים.

עוד עולה מהנתונים כי העובדה שעסקים רבים נסגרו, גרמה לירידה חדה מאד בהתקנות של אמצעי הגנה לעסק, כמו מערכות אזעקה, מצלמות אבטחה ועוד. זו בדיוק הסיבה שבגללה הפורצים שמו להם למטרה לפרוץ לעסקים ומפעלים שאינם מאוישים. נכון, מדובר גם בעסקים קטנים שקל מאד לפרוץ אליהם, אך כפי שציינו הפורצים לא פסחו גם על חוות חקלאיות שבהם יש ציוד חקלאי יקר ומפעלים גדולים.

כך שתמרו על עסק שלכם מפריצה

התקנת מצלמות אבטחה

מערכת מצלמות אבטחה לעסק היא האמצעי הבסיסי ביותר להתמודדות עם פריצות. עצם העובדה שאתם מציבים מצלמות אבטחה במתחם כבר גורמת להרתעה בקרב הפורצים שוודאי יבחינו בהן ויבחרו לבצע את זממם במקום פחות מוגן. בנוסף, באמצעות מערכת המצלמות תוכלו לעקוב כל העת על המתרחש בעסק שלכם ולהגביר את תחושת הביטחון בקרב העובדים בעסק. כיום יש מגוון רחב של סוגי מצלמות במחירים שונים, כך שאתם יכולים להתקין את המערכת המתאימה ביותר לצרכים שלכם.

התקנת מערכת אזעקה

מערכת אזעקה לעסק היא מערכת מתקדמת יותר כמספקת פתרון הרמטי. מדובר במערכת המצוידת בגלאים מתקדמים שיתריעו בכל פעם שהם מזהים תנועה לא רצויה במרחב. את מערכת האזעקה מומלץ לחבר למוקד הסיור של חברת אמון, מוקד המספק צי של ניידות שמגיבות לכל קריאה במהירות האפשרית.

התקנת קודן

קודן הוא סוג של אינטרקום שמותקן בכניסה לעסק וכדי לפתוח את הדלת תצטרכו להקליד קוד שהוגדר מראש. מעבר לעובדה שמדובר באמצעי אבטחה יעיל לעסק, בראש ובראשונה הוא מהווה אמצעי הרתעה מעולה לפורצים שמבקשים לבצע את זממם דווקא בעסק שלכם. פורצים שיבחינו בהימצאות קודן בדלת הכניסה ירגישו מורתעים ויוותרו על הפריצה.

לסיכום, אין ספק שלצד הירידה בפריצות לדירות, חלה עלייה מתמדת בפריצות לעסקים שנותרו סגורים במהלך תקופת הקורונה. על מנת להגן על העסק שלכם מפריצות, אנחנו ממליצים לכם להתקין אמצעי הגנה כמו מצלמות אבטחה, מערכת אזעקה ועוד.

    צרו עמנו קשר עוד היום




    נגישות