/

מי שומר על הילדים שלנו בקניונים?

החופש הגדול בפתח ואחד ממוקדי המשיכה המרכזיים לילדים ובני הנוער, בזמן זה, הוא הקניון. בקניון אפשר למצוא הכל, חנויות, מסעדות, בתי קולנוע, ובעיקר מזגן. כל אלה הופכים אותו למוקד בילוי מרכזי ואטרקטיבי לנערים ונערות משועממים, שרוצים לצאת מהבית ולחפש תעסוקה. כל השפע הזה יחד עם תחושת החופש, הבילוי בקבוצה, ללא ליווי מבוגר, יכול לעיתים להוביל למצבי מתח ועימות.

mall1

אז מי בעצם שומר על הילדים שלנו בשעות אלו?

לשם כך, נוצר מערך שלם של אבטחה שכדאי לשים אליו לב ולהקפיד כי הוא קיים בקניון אליו ילדנו הולך. ראשית, כדאי לשים לב כי חברת האבטחה בקניון היא חברה מסודרת ומוכרת. אנשי החברה יסתובבו במדים מזוהים כך, שניתן יהיה לזהותם ולהיעזר בהם מרחוק, בעת הצורך. תפקיד אנשי האבטחה ליצור תחושת ביטחון מירבי בקרב מבקריו ולהעניק להם את החממה הנדרשת לחוויית הבילוי המושלם.

רמי מגנזי, “מוקד אמון”, מערך האבטחה אחראי לשמור על הסדר אך גם להגיש עזרה ראשונה וסיוע באיתור ילדים שאבדו להוריהם. צוות האבטחה של הקניון עובר הכשרה מקצועית וייעודית למשימותיו וזאת בהתאם להגדרת תפקידו בשטח. חשוב לשים לב, שיש בקניון בודקים בטחונים בכניסה וסיירים שמסתובבים – מי ברגל מי בסגוואי.

 

מה לעשות במצב מצוקה?

במידה ונתקלתם במצב מצוקה, הפרעת סדר, אלימות או פגיעה, יש לגשת אל איש האבטחה הקרוב, מתפקידו לנטרל את הבעיה ובמידת הצורך לקרוא לגורמים מוסמכים נוספים כמו משטרה, מגן דוד אדום וכו’.
בעת אירוע חריג כגון, שריפה, אלימות פיזית או חלילה אירוע חבלני, שני בעלי תפקידים מרכזיים מובילים את ניהולו, בשלב הראשון: האחד האחמ”ש והשני חדר הבקרה. שני בעלי תפקידים אלו יקבעו לא מעט את השלכות ותוצאות המשך האירוע עד לסיומו או עד להגעת הדרג הבכיר וכוחות הביטחון. בואו נדמה זאת לאדם שנפגע ואיבד את נשימתו/הכרתו והדקות הראשונות עד להגעת הצוות הרפואי המקצועי הן הקריטיות, ובאם יבוצעו פעולות החייאה נכונות ע”י האנשים הקרובים בסביבה, באופן מיידי לאותו פצוע זה ישליך רבות על הנזקים שיגרמו או לא ,לנפגע.

 

בעת קטטה – הנכון הוא לילדים ובכלל הוא להתרחק ממקום האירוע. על המבוגר האחראי לפנות להנהלת הקניון או למחלקת הביטחון של הקניון.

 

בעת פיגוע – על הילדים לפנות למבוגר אשר בקרבתם או להיכנס לחנות הקרובה ביותר ולפנות לאחראי החנות. לחניות יש לזכור כי יש פתח כניסה אחורי (דרך/כניסת שירות) אשר יכול להוות מקום הגנה טוב באירועים מסוג זה.

 

יש להדגיש כי, בעת האירוע, להביא את הילדים למשרדי ההנהלה או למחלקת הביטחון בקניון, שם לרוב תמיד ימצאו את הפונקציות אשר יוכלו לסייע בחיבור להוריהם.

 

מהו מצב האבטחה כיום בקניונים?

מצב האבטחה השכיח כיום בקניונים, מתבסס בעיקרו על שרשרת התפקידים מרמת אחמ”ש, סייר ובודק הביטחוני וזאת בהתאם לדרישות מ”י, התוספות שציינתו לעיל שמשדרגות את מערך האבטחה כדוגמת חדר הבקרה ,מנהל היחידה וכדומה , לצערי לא תמיד נראה אותם מסביר רמי מגנזי, “מוקד אמון” בקניונים וזאת בעיקר מתוך שיקולי עלות כספית של מנהלי הקניון. קיים דיסוננס קבוע ותמידי אצל הדרג הבכיר בהנהלות הקניונים, האם שדרוג זה שכרו בצידו או לאו.

 

לא תמיד ניתן לאמוד את תרומת מערך הביטחון אך יש לשדרוג זה ערך מוסף אדיר. דמיינו בראשכם אירוע בקניון שהאחמ”ש מגיע לזירת האירוע ומאחר ואין מאחריו איש צוות בחדר הבקרה שרואה את התמונה הכוללת שמתרחשת בקניון הוא נשאב לאירוע ומאבד את מימד הראיה הרחבה אותה אנו דורשים ומצפים ממנו. החל מדרישה לסיוע של כוחות ביטחון במקביל דרך תגבור עמדות מנקודה לנקודה וכן הלאה. כאן נכנס לתמונה חדר הבקרה אשר אמור להשלים את התמונה לאחמ”ש ולסייע לו בקבלת ההחלטות.

 

מה כללי זהירות שיש לנקוט על ההורים בקניון?

בהגעת משפחות לקניון, מומלץ, על ההורים לעשות תדריך קצר לילדים למקרים של אי מציאה אחד של השני.
ראשית, מומלץ, כי הילד אף פעם לא יהיה בגבו של ההורה אלא תמיד לפניו ובקשר עין עמו. לקבוע נקודה מאוד ברורה ומוכרת, קלה לזיהוי, שבמידה והילד הלך לאיבוד, ידע לאן להגיע (או שיבקש שיביאו אותו לנקודה זו). יש להראות איך נראים אנשי הביטחון בקניון ומאחר והם תמיד אמורים להיות מסיירים בשטח הקניון או בכניסות אזי לפנות אליהם. להדגיש לילדים שאין לצאת מתחומי הקניון בשום שלב עד להגעת ההורים וחבירה אליהם.

 

לאור הנאמר לעיל, המסר הוא, שבקניון תמיד ישנם אנשי ביטחון אשר מסתובבים בשטחי הקניון בכל הקומות ואמורים להיות קלים לזיהוי בזכות המדים, אותם הם לובשים. הם אמורים להכיר את הקניון טוב מכולם וכן יש להם קשר רציף עם הבקרה בקניון ויוכלו לסייע מהר ככל שניתן.

    צרו עמנו קשר עוד היום




    נגישות