דרך חדשה להילחם בפריצות לשכונות, בתים, בתי עסק ומוסדות ציבור, באמצעות מזל”ט (מטוס זעיר ללא טייס) או בשמו הנוסף, רחפן. הרחפן, אשר מופעל על ידי חברת Flying Production בשיתוף עם מוקד אמון, מסייע באיתור ומעקב אחר חשודים בפריצות בתוך שכונות מגורים.

אבטחה באמצעות מזל״ט

הרחפן מופעל על פי התראה – כאשר מתקבלת קריאה במוקד המבצעי, צוות מיומן מזניק את הרחפן לאוויר. מצלמת הרחפן התרמית, המותאמת לראיית לילה ויום, פותחת ערוץ צפייה במוניטור של צוות הבקרה, אשר עוקב אחר האירוע ובמקביל מזעיק ומכוון את את ניידות הסיור והמשטרה למיקום המדויק, ומשם עד התפיסה הדרך קצרה. עלות ההפעלה ללילה היא כמה אלפי שקלים, שהינה זולה יחסית מול עלות הפעלת מסוק משטרתי העומד על עשרות אלפי שקלים ללילה. במשטרה מברכים על היוזמה ומשתפים פעולה עם מוקד אמון. השירות מופעל בשיתוף עם הרשות המקומית, יחידת האבטחה המקומית ומשטרת ישראל.

 

באמצעות פיתוח חדשני זה ניתן לעכב ולעצור את הגנבים, במיוחד במקומות כמו אזורי תעשייה ושכונות מגורים גדולות. לפורצים קל לעבור מבית לבית מבלי להיתפס גם אם הם לא מצליחים לבצע את זממם בבית אחד, הם עוברים ומנסים בבית הבא. הרחפן מאפשר מעקב אחר חשודים במשך זמן רב ממעוף הציפור. גם אם החשוד מתחיל ללכת, הרחפן ממשיך לעקוב אחריו. המשטרה מקבלת נקודת הכוונה ויכולה להגיע בדיוק למקום שבו החשוד נמצא. מטרת השימוש ברחפן, מעבר לתפיסת הגנבים היא גם להרתיע. בעתיד הלא רחוק יידעו הפורצים שיש מישהו שעוקב אחריהם מלמעלה ויכול גם לתפוס אותם בשעת מעשה.

נגישות