/

כך תסכלו פריצה בליל הסדר

הידעתם שליל הסדר הוא הלילה בו יש מספר גדול של פריצות? כיצד שומרים על הבית בליל הסדר?

 

ארוחת ליל הסדר היא אירוע משמח המשלב מסורת עם מפגש משפחתי מרגש. יחד עם זאת, מדובר על לילה מיוחד ופעיל גם עבור העוסקים בפריצות לבתים. בשעה שכולם מתאספים לחגוג בבית ההורים, אלו מחפשים את הדירות הריקות הנשארות מאחור היוצרות הזדמנות פז ל”חגיגת סדר” משלהם. בכדי לעבור את ליל הסדר בשקט, מציעה מוקד אמון, חברת המוקד והסיור המובילה בארץ, שירות סיור יזום לתקופת החג ללקוחותיה ומספר כללים בכדי לעבור את ערב החג בשלום.

 

dining-table-710040_960_720

במציאות הישראלית בערב ליל הסדר, הרבה מבעלי הנכסים נוסעים להתארח אצל קרובי משפחה ומשאירים את הבית ריק מאדם, ללא כל פיקוח או שמירה וכאשר המשפחה חוזרת מארוחת החג היא מגלה שמישהו היה שם בהיעדרה וחגג על חשבונה. אחת הדרכים להימנע ממצב זה היא להזמין את שירות הסיור היזום של חברת “מוקד אמון”.

 

יחד עם זאת, סיור יזום אחד או יותר אינה פותרת את בעלי הבית מאחריות וכדי לצמצם את האפשרות שמישהו יפרוץ בזמן החגיגה המשפחתית, כדאי להקפיד על מספר כללים בטרם עוזבים את הבית בליל הסדר הקרוב.

 

הפעילו את מערכת האזעקה בכל עת
קרוב לוודאי שהמצאות מערכת אזעקה המחוברת למוקד בקרה וסיור ומצלמות אבטחה יהוו את המכשול העיקרי בפניו יעמוד הפורץ. קיימות היום מצלמות איכותיות שאינן יקרות המסוגלות להתריע כאשר מישהו נמצא בבית באמצעות הודעת MMS לטלפון הנייד או דואר אלקטרוני. בנוסף, ניתן גם להתחבר באופן יזום למצלמות מרחוק מהנייד או ממחשב מרוחק, לחברן למוקד בקרה וסיור (מוקד צופה) ולראות מה קורה בבית וסביבתו בכל רגע נתון ובזמן אמת.

 

השאירו אורות דולקים
למרות הרצון לחסוך בחשמל, השארת אורות דולקים בבית יכולה לסמן לגנבים כי הבית מלא באנשים ולהרתיע אותם מלנסות להיכנס אליו.

 

השאירו טלוייזיה עובדת ומוזיקה
בדיוק כמו עם האורות, תשאירו טלוויזיה דולקת באחד החדרים ומוזיקה בחדר אחר. תנו לפורצים הרגשה שיש כל הזמן מישהו בבית.

 

לא משאירים חפצים יקרים בבית
לפני שיוצאים מהבית יש לוודא כי לא משאירים מאחור באופן גלוי לעין חפצים יקרי ערך כמו מפתחות רכב, ארנקים, תכשיטים, פנקסי צ’קים או מכשירים אלקטרוניים כמו אייפון או אייפד.

 

המנעו מעדכון סטטוסים בפייסבוק או טוויטר
אם אתם נוהגים לעדכן את החשבון בפייסבוק, טוויטר או כל רשת חברתית אחרת בכל פעם שאתם יוצאים מהבית, בסדר פסח כדאי להימנע ממנהג זה. אחת השיטות של העבריינים למצוא בתים ריקים מאדם היא לעקוב אחר דיווחים של גולשים ברשתות אלו.

 

את המפתחות לבית תשאירו אצלכם
כאשר גרים בבית משותף מתפתחים לרוב קשרים טובים עם השכנים ויש תחושה כי הלובי המחבר בין הדירות באותה קומה הוא מקום בטוח להשאיר בו את מפתחות הבית. מקומות כמו תחתית שטיח הכניסה, ארון החשמל או העציץ על הקיר ליד הדלת הופכים להיות מקומות סתרים הידועים גם לפורצים.

 

רוקנו את תיבת הדואר
מכתבים, עיתונים ודברי דואר שנשארו בתיבה בכניסה לבניין מסמנים לפורץ על כך שהדירה ריקה כבר מספר ימים. לפני סדר פסח תדאגו לרוקן אותה.

 

עשו ביטוח תכולה לדירה

גם אם עשיתם כל שביכולתם להרתיע את הפורצים, כדאי ואף מומלץ לדאוג לביטוח תכולה בתוקף עבור הדירה. תמיד טוב לדעת שיהיה מישהו שישלם במקרה ובכל זאת הצליחו לפרוץ אליכם הביתה.

 

קישור לכתבה באתר Ynet

    צרו עמנו קשר עוד היום




    נגישות