/

ארגון חברות המוקד

בארץ פועלות כ- 40 חברות מוקד אשר מספקות שירותים לכ- 150,000 מנויים. בשל שינויים רגולטורים הוחלט בשנת 2009 להקים מחדש את “ארגון חברות המוקד בישראל” אשר ישמש כנציגות של תחום חשוב זה. נכון להיום חברות בארגון רוב החברות הגדולות אשר משרתות מעל כ- 80% משוק הלקוחות. יו”ר הארגון הינו מר רפי סויד, מנכ”ל ובעלים של “קבוצת מוקד אמון”.

 

 

הארגון פועל בכמה מישורים מרכזיים; האחד- פעילות מול “מכון התקנים הישראלי”, במסגרתו דנים בסוגי טכנולוגיות חדשות הנכנסות לשוק (כגון מערכות אזעקה וגילוי עשן). לצורך קביעת התקן הטכנולוגי הוקמה ועדה במכון התקנים, בה יושבים נציג של ארגון המוקדים, נציג חב’ הביטוח, נציג היצרנים, נציג מכון התקנים ונציג מהמשטרה.

mok_logoo

במישור השני- עבודה סדורה מול חטיבת האבטחה במשטרת ישראל עמם מתקיימים דיונים בנושאים כגון:

תפעול והכשרת הסיירים, הפרעות רעש, שילוט על כל בית עסק המוגן על ידי מוקד במקרה שהאזעקה לא מפסיקה לפעול והמשטרה נאלצת ליצור קשר עם בעל העסק/חב’ המוקד. נושאים נוספים אשר הארגון מוצא עצמו עוסק בהם הינם: דרישות מס לנושא השילוט – בנושא זה קיימת בעיה. מצד אחד דורשת המשטרה שילוט למקרה הצורך אך מצד שני הרשויות דורשות מס שילוט. בנושא זה הגיע המוקד להישג מול חלק מהרשויות כאשר היום רק שלט מעל גודל מסוים מחויב במס.

 

“נושא נוסף שאנו עוסקים בו כרגע”, מוסיף רפי, “הוא נושא תשלומי אגרות טלוויזיה למסכים המותקנים במוקדים. על פי החוק – כל מסך שקבוע בו TUNER המאפשר לראות בו טלוויזיה מחויב בתשלום אגרה, למרות שרוב המסכים במוקדים הינם מקצועיים בלבד. נושא ביטוחים בחב’ המוקד הינו נושא רחב בו אנו פועלים למציאת העמק השווה בין חברות המוקד לבין הרשויות ומשטרת ישראל כאשר לכל אחד מהם דרישות שונות”. בימים אלה פועל הארגון אל מול התמ”ת, על מנת לאבחן בין חברות המוקד לחברות השמירה, בהתייחס לחוק העסקת עובדים על ידי קבלני כח אדם.

 

משום מה, גילינו כי גורמים מסוימים בתמ”ת אוחזים בדעה כי החוק הנ”ל, שמטרתו לטפל בחברות העוסקות בהשמת שומרים ועובדי נקיון, חל גם על חברות מוקד. לאור זאת, המשרד לביטחון פנים מתנה הענקת רישיון מיוחד לחברות מוקד, בהצגת רישיון קבלן שירות ממשרד התמ”ת. העמותה פועלת על מנת לתקן טעות זו ולהקל על חברות המוקד.

 

קישור לכתבה המלאה שפורסמה במגזין “מצודה”

    צרו עמנו קשר עוד היום




    נגישות