/

איך בוחרים מערכת אזעקה לבית?

איך בוחרים מערכת אזעקה לבית?

 

בשונה ממוצרים רגילים, מערכת אזעקה לבית היא לא מוצר מדף. מערכת אזעקה היא מוצר “התפור אישית” על פי צרכי הלקוח ותנאי הסביבה. המערכת מאופיינת ומתוכננת בהתאמה אישית ע”י יועץ מיגון ומותאמת לכל משפחה ואורח החיים המתנהל בביתה. מערכת שכזו דורשת תכנון מדוקדק, חשיבה הצופה פני עתיד ולוקחת בחשבון שיפוצים מתוכננים, גידול עתידי במספר הנפשות בבית ובעתיד הרחוק יותר, צופה אף את יציאת הילדים מחוץ לבית.

 

השקעה כספית במערכת אזעקה שכזו היא לזמן ארוך ולכן בבואנו לתכנן ולבחור את מערכת האזעקה המתאימה לנו ביותר, יועץ מיגון מקצועי יבצע תאום ציפיות מול הלקוח, יעריך את הסיכונים ונקודות התורפה במבנה הבית, החצר, הגדרות וחשוב מכל – יתכנן את המערכת כך שתתאים לצרכי הלקוח ואורח חייו וייקח בחשבון את הימצאותם של בעלי חיים הנמצאים בבית.

 

מערכת אזעקה קווית או מערכת אזעקה אלחוטית?

 

ככלל אצבע, מומלץ תמיד להתקין מערכת אזעקה קווית בלבד או במילים פשוטות, מערכת המחוברת בין מרכיביה השונים ע”י כבל פיקוד. היתרון הבולט במערכת אזעקה קווית הינו אמינות התקשורת ואספקת המתח בין יחידות הקצה השונים, קרי, הגלאים, יחידות ההפעלה, הצופרים וכדומה לבין מערכת הבקרה המרכזית. בנוסף, עלותה של מערכת אזעקה קווית בהשוואה למערכת אלחוטית היא נמוכה יותר.
ישנן שתי שיטות לבצע את החיווט כאמור, השיטה הראשונה והמומלצת היא באמצעות העברת החיווט בצנרת ייעודית אשר תוכננה והוכנה מראש, עוד בשלב בניית הבית ושיטה שנייה היא הסתייעות בתשתית המתח נמוך הקיימת הכוללת את צנרת הטלפון, אינטרקום, הכבלים ונקודות רשת המחשבים הביתית – והשלמת תוואי החיווט ע”י חרוץ מנקודת התשתית הקיימת ועד למיקום הסופי של הגלאי. כמובן ששיטה זו דורשת מקצועיות רבה וניסיון רב שנים ולכן מומלץ לבחור היטב את הקבלן המבצע.

בבתים בבנייה או בתים אשר עוברים שיפוץ, כדאי להזמין חוות דעת מקצועית מיועץ מיגון עוד בשלב המוקדם של התכנון האדריכלי, בכדי שכל נקודות התשתית יסומנו בתוכניות החשמל לביצוע, וצנרת החיווט תונח בתוך יציקות הבטון וקירות המבנה עוד בשלבים המוקדמים של בניית המרתף.
מערכת אזעקה אלחוטית מתאימה לבתים שלא הוכנה בהם תשתית צנרת למערכת האזעקה מראש. מערכת זו הינה קלה להתקנה ואינה דורשת העברת חוטים וכבלים העלולים לפגוע בחזות הבית.

מערכת אזעקה לבית

תהליך בחירת מערכת אזעקה:

 

  • התייעץ עם יועץ מיגון מקצועי ומנוסה עוד בשלב התכנון האדריכלי
  • סוף מעשה במחשבה תחילה – תכנון מערכת האזעקה חייב להתאים לאורח החיים של בני הבית ולא להיפך. לדוגמא, מערכת אזעקה שבת המותאמת לשומרי שבת והמגזר הדתי.
  • בשלב הראשון – יש להחליט אם התכנון יכלול מיגון היקפי המאפשר את הפעלת המערכת בכל עת, גם כשבני הבית שוהים בו או מערכת בסיסית יותר. ניתן גם לשלב בין שתי האופציות הנ”ל, השיקול הוא כמובן שיקול של בטחון ושקט נפשי מול עלות כספית.
  • יש לבצע סקר כולל המתייחס לנקודות התורפה של הבית, אפשרויות טיפוס לקומות עליונות, מגונים פיזיים בכלל פתחי הבית, מיקום כניסות צדדיות ואפילו מיקום הבית ביחס לשאר הבתים בשכונה.
  • יש להתייחס לתנאי הסביבה בחצר כגון צמחיה גבוה, דרכי גישה ובעלי חיים הנמצאים בבית ובחצר.
  • בחר מערכת עם לוח בקרה המתאים למספר האזורים/גלאים המתוכננים להתקנה. קיימות מערכות אזעקה בסיסיות המכילות מקסימום 8 אזורים וישנן מערכות אזעקה המסוגלות לשלוט ב- 144 אזורים ויותר.
  • יש להתקין את לוח הבקרה במקום מוסתר ומוגן ע”י גלאי באזור מיידי ובשום פנים ואופן לא במקום גלוי או בכניסה לבית באזור גלאי מושהה.
  • יש לבחור את מיקום, כמות, סוג וטווח הכיסוי של הגלאים בקפידה רבה ועל פי כל כללי התכנון של מערכות מיגון והוראות היצרן
  • תכנון גלאים מחוץ לבית יספקו התרעה מוקדמת ואף יכולים להרתיע פורץ מלהיכנס לבית אבל, יש לתכנן בקפידה את מיקומם ולבחור את הסוג המתאים ביותר לתנאי השטח
  • הזמן גם לחצני מצוקה ניידים בנוסף לאלו הקיימים על גבי לוח המקשים
  • בחר מערכת שהיא ידידותית למשתמש ולוח המקשים נוח לתפעול והינו בעל תצוגה דיגיטאלית
  • בגמר ההתקנה, הקפד לקבל חזרה את הבית נקי ומסודר ובחן את טיב עבודת החיווט ואופן התקנת האביזרים
  • בגמר ההתקנה, בקש הסבר מפורט לגבי אופן תפעול המערכת, תעודת אחריות ודרכי התקשרות עם המתקין בכל שעות היממה ובכל ימי השבוע
  • לסיום – חשוב מאוד לחבר את מערכת האזעקה למוקד סיור מקומי, אשר בזמן התרעה, יספק תגובה מהירה של ניידת סיור וניטור המערכת בכל עת.  

מערכת אזעקה אלחוטית :

 

מערכת אזעקה אלחוטיות מציעות יתרונות על פני מערכות קוויות – הן אסתטיות וקלות להתקנה – מה שהופך אותן לבחירה המתאימה ביותר עבור רבים ממחפשי מערכות האזעקה לבית.

 

היתרונות המרכזיים של מערכות אזעקה אלחוטיות :

 

  • התקנה קלה
    התקנת מערכת אזעקה אלחוטית הינה פשוטה, נקייה ואסתטית כיוון שאין צורך לקדוח חורים בקירות ואין חוטים חשופים. בנוסף, אין מדובר בהתקנה יקרה כמו במקרה של אזעקה קווית, אשר מורכבת ומשלבת עבודות חשמל, תקשורת וחציבה בקירות.
  • סוללה
    מערכות אזעקה אלחוטיות, הינן אמינות יותר כיוון שאינן תלויות במערכת החשמל, העלולה להשתבש בעקבות הפסקת חשמל או פורץ שחתך את קווי החשמל. בכדי להבטיח שהמערכת תפעל באופן רציף, מתקבלת התראה מוקדמת להחלפת הסוללה.
  • רשת סלולרית
    רוב המערכות האלחוטיות שולחות אותות אזעקה באמצעות קו סלולרי. כלומר, גם אם קווי הטלפון נחתכים, המערכת עדיין מחוברת לחברת המוקד.
  • משתלמת
    מערכות אזעקות אלחוטיות אינן דורשות חיווט או התקנה מרכזית, ולכן עלות ההתקנה שלהן סבירה והיא מתאימה גם לבעלי בתים קטנים ושוכרים. מה גם, שמערכות אלחוטיות הן ניידות ואפשר בקלות להעבירן לבית החדש.
  • בית חכם
    ישנן מערכות אזעקה אלחוטיות אשר משתלבות עם מערכות בית חכם ומאפשרות לא רק ניטור וידאו וקבלת הודעות על הנעשה בביתך, אלא גם שליטה במערכות אחרות באמצעות המחשב או טלפון חכם. אלה כוללים כיבוי והדלקת אורות, נעילת דלתות ופקדי טמפרטורה – שימושי במיוחד כאשר נעדרים מן הבית.
  • פתרון תקלות פשוט ומהיר
    לעתים, מתקין מערכת האזעקה יכול לזהות מרחוק תקלות ואף לפתור אותן. המשמעות היא קבלת מענה טכני מהיר לתקלה ללא צורך בביקור טכנאי.
  • קלה לשדרוג
    מאחר וכל רכיב של המערכת הוא אלחוטי, קל להסירו ולהחליפו לדגם משודרג. ניתן להוסיף גלאים נוספים או תכונות חדשות, כמו ניטור וידאו, לאחר התקנת המערכת.
מערכות אזעקות אלחוטיות

התקנת מערכת אזעקה אלחוטית הינה פשוטה, נקייה ואסתטית


מבחר מערכות אזעקה לבית ולעסק של מוקד אמון:

מערכות אזעקה
מערכת אזעקה לעסק – מסלולים 
מערכת אזעקה לבית
מערכת אזעקה אלחוטית
 

ישנן מערכות אזעקה אלחוטית או קווית. ניתן גם לחבר את מצלמות האבטחה למערכת האזעקה, בזכות פיתוח טכנולוגי. שאלו על EMUN AI BOX פתרון טכנולוגי מתקדם, אשר מתחבר למצלמות האבטחה ולמערכת האזעקה. מוקד אמון יצרה קשרים עם מיטב יצרני ציוד האבטחה בארץ ובעולם וכיום היא מייצגת את החברות המובילות בתחום מערכות המיגון והאזעקה לבית

מערכת אזעקה בנויה מרכזת, שהיא המוח של המערכת אליה מחוברים אביזרים לפי הצרכים השונים:

  • לוח הפעלה/ לוח מקשים (קיבורד), שדרכו מופעלת או מנוטרלת מערכת האזעקה.
  • גלאים, פנימי/חיצוני שתפקידם לזהות תנועה.
  • מגנטים לזיהוי פתיחה של דלתות, חלונות, תריסי גלילה ואף אבטחת מזגנים.
  • צופר, פנימי /או /ו חיצוני שתפקידו להתריע ולהרתיע כאשר מערכת האזעקה מופעלת.
  • ישנן מערכות אזעקה מסוגים שונים ובנפח קיבול שונה על פי מספר הפריטים שאמורים להיות מחוברים

עלות מערכת האזעקה משתנה בהתאם לצרכים הנקובים של הלקוחות, לאור שיפור הטכנולוגיה מחירי האזעקות ואמצעי מיגון מתקדמים ירדו וניתן למצוא מגוון הצעות, לכל בית או עסק.  

אנו מספקים לכלל מוצרינו אחריות לשנה הראשונה וניתן לקבל גם שירות תיקונים בתוספת תשלם לאחר השנה. כמו כן, התקנה מבוצעות ע"י מתקינים מוסמכים מקצועיים, אשר עברו הדרכות מתקדמות ומתאימות.

 

 מערכות אזעקה

 

 

    צרו עמנו קשר עוד היום




    נגישות